Tag Archives: Friendship

“C” is for…….

28 Oct

An old friend of mine, who completed law school years ago–and therefore understands the intricacies of detesting grad school–asked me how B-school was treating me. Keep in mind as you’re reading, I would say that this individual is in the top 3 of the smartest people I have ever known.

LoveMeDeux: I live a quite singular lifestyle…I remember you talking about your days just studying until you couldn’t stand the sight of the inside of your apartment anymore–remember that feeling? Yeah, that’s me now.

Counselor: Yeah, I hear the first year blows and the second year is schmoozing for a gig.

LoveMeDeux: I studied for a test until I was bleeding from my eyeballs–and all I got was a C+. But really, who cares? I realised that midway through 1st year (me right now), you stop giving a feck about the grade, and you just want to survive. That’s when I calmed down and began to enjoy learning. But of course, I learned the tough way–hyperventilating at every grade/paper/test the first trimester.

Counselor: Yeah, I did not give a shit about my grades in law school, graduated just under the 50% mark even with being Dean’s List for four semesters…and I enjoyed myself. Unlike the other douchebags in my class.

Relax. Remember, “C” is for graduate!

Now that, haha, is the best rule of thumb that any former grad student has ever passed down to me!

So *THIS* Is Burnout. (I’m Doing It For The Sweatpants.)

7 Jul

My friend Cornelius got a job in San Francisco! His dashing element of “*Pow* Bitch! MBA!!!” paid off, and now he’s settled in the lovely San Fran Bay peptalking me through the home stretch of my first trimester.

LoveMeDeux: I was doing ok, now I feel dejected.
Cornelius: Awwww
LoveMeDeux: I’m in the home stretch…4 more weeks of school. Did you ever feel that way?
Cornelius: All the time, all the fecking time.
LoveMeDeux: I was ok for 10 weeks, trying to scrap. but no matter how much I study, the test is still only about 60% of sh!t I know and the 40% is just fecking nebulous bullsh!t you make up?! It happened to you too?
Cornelius: Of course it did. You’ll make it by. You’re not comfortable with just doing that but it’s what happens. I was so worried I was going to fail out of the program initially.
LoveMeDeux: It’s like…we’re all at the point where we’re like bargaining. Like “Feck…I fecked up that test, it was a 7/10..so I need to crank this paper..will you read it?” “Yeah I will read yours if you read mine?” “I will totally read yours…we need A’s on this.”
Cornelius: You’ll be just fine. Don’t worry. This is not one of those times to worry.
LoveMeDeux: Yeah, that’s 2 trimesters from now in Finance. Ugh.
Cornelius: Come on, LoveMeDeux.
LoveMeDeux: UGH.
Cornelius: Cheer up.
LoveMeDeux: OH CORNELIUS…I am sick of it already.
Cornelius: I know. Ok. You know how much MBAs get post school right?
LoveMeDeux: Were you sick of it after the first semester?
Cornelius: Mmhmm, but I didn’t have a choice.
LoveMeDeux: Yeah, I got my business cards. I’m locked in. It’s final. It says “MBA Candidate, 2011” so I’m screwed.
Cornelius: No no. It means the end is imminent.
LoveMeDeux: Today I was thinking about the 15 weeks of pain that will start in September to December, the next trimester. And I felt like I felt the first week of classes…drowning. Panic.
Cornelius: No, no we all go through it. That’s part of the process. It’s not just classes.
LoveMeDeux: Those are some words of wisdom that I cannot process right now for some reason.
Cornelius: I know, because its tough to accept.
LoveMeDeux: Is it hilarious how having business cards locks you in? Like, “Oh snap! I had the official Pepperdine University business cards printed, I can’t back out and quit school now!”
Cornelius: LOL
LoveMeDeux: And the decal? and the sweatpants? I can’t give up the sweatpants. They’re like yoga pants. They’re blue. They say “Pepperdine”. I can’t.
Cornelius: Hahaha. I figured it was the student loans and sense of failure. But, yeah, sweatpants.
LoveMeDeux: Yeah. They’re comfortable.

Ha! “Student loans and sense of failure.” But no, I’m doing it for the business cards and the sweatpants.

That, and I don’t want to peel the decal off of my car if I drop out.

*Pow*, MBA B!tch! What Up?!!

8 Jun

Seriously, my friend Cornelius.

He cracks me the feck up, serious.

And the MBA conversations continue between yours truly, the MBA novice who is only halfway through her first trimester, and Cornelius, my friend who will graduate his program this week.

LoveMeDeux: This week one your fellow Anderson students told me about the “secret MBA handshake”.
Cornelius: ?
LoveMeDeux: I have no idea.
Cornelius: Me neither, and I’m an Anderson MBA too.
LoveMeDeux: She just said “Yeah well, it doesn’t matter if you’re Graziadio, we have the secret MBA handshake”
Cornelius: Alright…if she says so…
LoveMeDeux: Yeah. I’m like WTF? At the time I was like, “Uh, yeah..the secret handshake, right…”
LoveMeDeux: I don’t “get” MBA people.
Cornelius: ?
LoveMeDeux: It is almost like…a little arrogance? But “justified” arrogance?
Cornelius: Ok no. Cornelius’ MBA Rules.
LoveMeDeux: Ok, tell.
Cornelius: #1 – Any MBA student that tells you directly, or somehow implies, that his or her completion of an MBA has somehow made them better at any one of the following: 1) Project management, 2) Finance, 3) Leadership, 4) Sex, or 5) Any area related to life or business is lying to you.
LoveMeDeux: HAHAHaaaaaa!!!! I think that’s what she was implying with the secret handshake!
Cornelius: It’s the ultimate in MBA bullshit.
LoveMeDeux: It is! People act like they’re somewhat more entitled! Like they’re more equipped.
Cornelius: The only thing an MBA is allowed to say is that they completed a rather arduous application process that is more thorough than what companies have the time or interest in doing themselves. I challenge them all the time. I know what they learn, I know how they learn it. There are some of the skills good, yes. But show it!
Cornelius: Don’t just go *pow* MBA, bitch! What’s up!
LoveMeDeux: Seriously. Don’t act like God reached down & touched you.
Cornelius: If that happened, I’d expect to cum.
LoveMeDeux: OMFG!!!!!!! You are fucking hilarious!!!
Cornelius: Too sacrilegious?
LoveMeDeux: Nooo noo, that’s not what I’m laughing at! I’m laughing at the “MBA, bitch, what up!”
Cornelius: 🙂 You missed my witty banter.
LoveMeDeux: I did!!! I just saw you say it: “Pow! Mba bitch, what up!!” In your whiteboy way! That was amazing. Thank you, I totally lost it laughing.
Cornelius: Gracias! 🙂

*You* Be The Judge.

6 Jun

I just had a fight with my one of my best friends. We’ve been BFFs for going on 6 years and never had a fight until tonight. It’s a momentous occasion.

Sadly it is a fight that’s been borne of both of us neglecting addressing it, and tonight, it came to a head. Here are the facts, cold & simple:

On New Year’s Eve 2008/2009, I was with my BFF (He’s male) and some other friends at an trendyish LA bar.

There he met his current girlfriend, Linda.

When I saw him chatting with her and some other people, I went over to say hi and introduce myself, and I went to get a water, as the night was winding to an end, and I had to drive. A cold water right before I leave the bar always keeps me in good condition to drive home.

When I went up to talk to them, Linda (who, at the time, was just some other girl in the bar) scoffed at me. I shit you not, she SCOFFED at me. She did not tell me her name. She did not even look at me, aside from the original glance. I thought that was rude.

Then I realised that this girl didn’t realise I was my BFF’s friend and was with him partying that night. She might have thought that I was trying to hit on him?

The thing that really hurt me was that he didn’t stop to tell her, “Oh hey, this is my friend, she’s here with me tonight.” He actually ignored me, and said, “So…” and turned back to talk to Linda.

I told him that it hurt me. He sort of apologized to me about it. I got a sorry, but it was after I mentioned first that he hurt me, and it was via text. That kind of hurt too.

Then he started to date Linda, seriously.

I never asked him to break up with her. I never said anything about her, actually. But he knew how I felt about her–she was rude, and he was wrong to not have explained to her that I was his friend. He was wrong to have never bridged that issue and manage our friendship. He understood and agreed.

Time passes.

About a month ago, he moves from Chicago to San Diego, which is only a 2 hr drive from me.

He forgets to tell me, his supposed “BFF” that he moved to a place that’s 2 hrs from me. Suddenly, a week ago, I find out by way of another conversation that he has moved there.

The way I find out that he’s in San Diego? He calls this past weekend and says he’s driven up to LA for the weekend, and is going out to eat and drink with Sally, and where is a good place to eat in LA.

I’m sorry?

Why are you in LA? And why are you seeing Sally, an ex-girlfriend? When you told me years ago that you hated Sally, and that you only see her for one thing, and one thing only? And don’t you have a committed relationship with your girlfriend?

What?!

It makes me very sad that this is what’s happening. Less than 1 year ago, we would know each other’s whereabouts like the backs of our hands. Less than 1 year ago, I would be the one arranging his “Welcome back to California!” party.

Plus his whole “I’m dating Linda seriously, but on the other hand, Sally and I are going to be ‘hanging out'” thing just bothers the feck out of me. We are 29 year old, grown-ass adults…is it really the time to be practicing that brand of bullsh!t? Either break up with Linda, or stop seeing your “convenience” friends like Sally.

I don’t know. I try not to judge, but this is my BFF, here. I have always prided him on being a total gentleman, but I guess this is just disappointing me.

Tonight, he’s in downtown LA, at one of my favorite bars, but he’s with his other good friends, his sister, and Linda. I don’t want to cause a scene. I told him I’m sitting this one out. I told him I’m too pissed off, and I may start a fight if I went down there. I know my limitations, but even those are volatile and I may be prone to erupting into LoveMeHulk mode. We agreed that was smart. He said he needed to address me separately. He said we need to spend some time together, just the two of us, to talk this one out.

Do you understand the gravity of the situation? My BEST friend, whom I haven’t seen since January is in town, a mere 20 miles from me–probably only about 15 minutes on the road–and I am avoiding him. Does that make any sense?!

Tell me…am I just taking it too far? Am I being upset over nothing? I don’t know, I’m too entrenched in my own emotions, I can’t be a fair judge of them.

But I’ll say this. If I know that he is in town one more subsequent weekend, and he’s hanging out with his pseudogirlfriend or some other girl instead of taking the time to address this problem we have, I’m going to have to close this chapter of him in my life.

I just can’t handle any more neglect from someone who is supposed to be a best friend.

@DanRegal Has Outed Us All As Twitterholics.

6 May
 Everyone Is Tweeting, originally uploaded by danregal.
 

@danregal was the official photographer by default this past Saturday night at the TweetUp at The Room. Somehow he caught us all acting the fool, Twitter-wise, with his deft camera moves!

I really mean it when I say a) I really don’t remember taking these photos, and b) I really don’t remember taking these photos.

In this latter photo, my Twitteriffic friends L to R: @Davest010, myself, @Phatemokid, @ventesoychai, @paradoxmo (caught in the mirror, he’s in the blue shirt), @lomara, and @brianrubin. Not pictured, but just as guilty: @boxspring, @pfont and @sgoodman1138. @shambot was too busy dancing and doing what normal people do in a bar–have non-Twitter related fun. 🙂

And @lomara has pointed out that, yes, we are all tweeting each other–from across the table. But I’ll say it first–it’s a ton of fun. And the fact that we’re being so ludicrous is half of it.

That Gossip Mill, The MBA.

3 May

Tomorrow I go back to school for the first time in 7 years. Tonight I spoke with a friend who is finishing his MBA this month about going back to school, and all the wonderful things that go along with it.

So naturally, the subject turns to sex and all the gossip surrounding that environment.

Cornelius: So what plans are afoot for this week?
LoveMeDeux: Well. Tomorrow I have to go to school to register for parking and talk to the counselor.
Cornelius: 🙂 Should prove fun.
LoveMeDeux: Yes and meet some students, I guess…this is insane–
Cornelius: What is?
LoveMeDeux: But i’m like, “What if the other kids don’t like me?” LMAO!!!
Cornelius: …. Wear the suit.

For some reason, Cornelius thinks this one suit I wear, a totally conservative business suit, makes me look hot. Whatever. It’s like Pollyanna in the business world, which means, it’s a white button-down cuffed shirt, and a black suit. Boring.

LoveMeDeux: LOL! I’m not looking to get laid. I’m looking to make friends
Cornelius: LOL! Do both!
LoveMeDeux: DUDE!
Cornelius: Dude!
LoveMeDeux: Was it not you who told me to never fcuk one of my fellow classmates?!
Cornelius: Yeah, but it’s a part time program. So it’s ok.
LoveMeDeux: OMG, no it’s so not ok!
Cornelius: And why is that?
LoveMeDeux: I don’t want to be that girl. Btw haha! I’m supposed to be cloistered with all my classmates next weekend.
Cornelius: LOL – You mean the “rite of passage” for a Pepperdine MBA?
LoveMeDeux: It’s an organizational behavior class, all weekend from Friday morning to Sunday afternoon
Cornelius: Oh baby!
LoveMeDeux: LMAO! I am so positive that someone gets laid on this weekend retreat.
Cornelius: Can’t be me. I’m not going to the Pepperdine weekend retreat.
LoveMeDeux: Yeah I know! LOL! but i’m just saying. 17 people, one hotel, forced to interact with each other–come onnn.
Cornelius: yeah yeah cum on.
LoveMeDeux: Ha! my friend Daz, also a Pepperdine grad, just came by for dinner/ I wanted to ask him more about his retreat. “Who got laid on your retreat?” but my folks were here. Ha!
Cornelius: Sorry LoveMeDeux – your curiosity will have to wait for a week. 😀
LoveMeDeux: Haha! 😀 I’m so excited but I’m scared too, all of the above. Haven’t been this excited to go to school since Fall 1998.
Cornelius: LOL I was still a minor then.
LoveMeDeux: Oh shiz! 16, right?
Cornelius: Yup, and only about 5’2 then
LoveMeDeux: Ahhh if we hooked up I would have been a felon. Awwww!
Cornelius: Hahaha it wouldnt have happened :-/
LoveMeDeux: OMG you’re so funny.
Cornelius: Just being honest.
LoveMeDeux: It’s just funny thinking of us as 16 and 18. I mean seriously, I totally look up to you now, as you finish up your MBA.
Cornelius: LOL no its not funny! :-p
LoveMeDeux: Why not?
Cornelius: How so?
LoveMeDeux: Because, I would have been a “college girl” and you were a “high school boy”.
Cornelius: ooOooo LOL!
LoveMeDeux: That’s both hilarious and adorable at the same time. 🙂

So I guess grad students aren’t all that different from undergrad kids, who aren’t different from high schoolers who aren’t that different from elementary school students. The gossip mill is the very same, and so, as it were, is the mental age associated. Ha!

Lady Gaga, The Demise of S Bar & The Blonde Line.

29 Apr

I am a true advocate of the saying, “To each their own.” 

By this I mean I will just leave people alone to live their lives. I am not interested in trying to dissuade or persuade people to stop/start listening to certain music, or wearing certain clothes. The way I see it, I have to be this way, as I have always been a black sheep who likes the road less travelled by, and the only way I can demand respect from people is to give them their respect and space back.

But occasionally, I just have to stop and ask a friend what the hype is all about, regarding any number of things. Because I just don’t get it. And forgive me, I have to made a judgement, for my own sanity. Usually, friends like MatchGirl are there to tell me that I’m not insane.

LoveMeDeux: I just had to look up who Lady Gaga was. I am so glad I don’t get VH1 and MTV. I just realised how much time I save because I don’t have all this useless filler to take up space in my life.
MatchGirl: Ugh! She’s lame.
LoveMeDeux: I’m watching the vid for “Poker Face” and I don’ t understand what the feck she is saying.
MatchGirl: She’s better on mute.
LoveMeDeux: Haha!
MatchGirl: She is all over teh music news. And Twitter. Perez Hilton loves her. She’s Britneyish but Britney sings better. whatever.
LoveMeDeux: This is the kind of shit that they play at S Bar on a Saturday night when people are so drunk out of their minds that it sounds half-good on distortion.
MatchGirl: Yup.
LoveMeDeux: And i know you’re laughing at that. Fecking S BAR!
MatchGirl: Well, I know it’s true! Haha!
LoveMeDeux: S Bar!
MatchGirl: Bougie clubs suck for music. Ugh!
LoveMeDeux: i went there once. They let me in and I bypassed the blonde line. A friend was already inside with the bartender, so I used the name to get in.
MatchGirl: HAHAHAHAHHAAH the blonde line! OMFG! Dying laughing!
LoveMeDeux: Yeah, the BLONDE LINE. You know what I mean. Ha! oh shiz, here we go! 😀
MatchGirl: Blonde, fake tits.
LoveMeDeux: Btw, never go to S Bar. It is a tiny, 1-room apartment, packed with sleazy-looking people that plays the latest remix of the remix of the remix of that one song.

A few minutes later.

LoveMeDeux: Oh wow! S Bar is closed! Look!
Matchgirl: lmao HAHAHAHAHA!!